fredag 9 juni 2017

Hur världen ser på LCHF

Jag har valt att satsa fullt ut på ett medlemskap hos Kostdoktorn.se, då jag tycker det är enkelt att lära mig och förstå de rapporter/föreläsningar/nyheter ja alls som har med vår kost att göra, jag rekommenderar alla att ge siten en månads chans, det är gratis!

Vad vi en gång lärt oss kan ju vara fel och med all forskningen och nya erfarenheter så kan man få lära annat.

Jag har sedan början av januari nu tappat 15 kilo, vill gå ner ytterligare 5, jag kommer att lyckas, jag vet för att denna livsstil passar mig utmärkt. Jag är pigg, full av energi och mår förträffligt, lusläser all info om det mesta men infon om mat är ju det största intresset nu.

Jag tror att alla måste hitta sin variant och det som passar mig kanske inte passar någon annan. Tänk om jag hade vetat detta alla de gånger jag gick till Viktväktarna!! då var det att man gick med för att deras reklam sa att alla behöver bara lära sig att äta mindre och gärna röra på sig mer. Kalorier in och kalorier ut, så enkelt är det ju inte.
Idag vet vi att det fungerar inte så då all mat vi äter oavsett lika antal kalorier, upptas olika beroende på deras sammansättning och hur kroppen bryter ner dem.

På siten finns hur mycket information som helst och nedan följer länkar värda att läsa.

bild lånad av Kostdoktorn.se
 
visst ser detta bord fantastiskt gott ut!?

börja här,

LCHF för nybörjare

Hälsoguider

Följ nyheterna på siten

ge det en chans och gå med i sitens utmaning
LCHF-utmaningen

då vi på åttio-talet fick lära oss att fett var farligt, så är det bara att se sig om i världen för att förstå att något gick snett.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar